mandag 5. mars 2012

Vinterferie


På torsdag var baggene pakket og det var klart for å reise på vinterferie! Jeg og Nathalie satte kursen mot Mosjøen, der bor store søsteren min med mann og tre barn! Så vi gledet oss kjempe masse til denne turen! Allerede på tur ned til kaia var Nathalie i hundre, hun gledet seg så innmari til å reise med båt, buss og tog! Hun sto bare å trippet på kaia mens vi ventet på båten, snakket om tante Lisa og alle hun skulle leke med! På bildet over sitter hun på båten å ser ut, i en nydelig mariustunika som mamma har strikket. Det andre bilde er tatt på toget.
Lørdagen ble tilbrakt på fjellet med grilling, aking og hopping i snøen! Nathalie hadde mest lyst til å være med de jentene som var større en henne, for de klatret nemlig på taker for så å hoppe ned i snøen! Vi tok henne med på taket, lot henne hoppe fra den siden snøen så å si var helt oppå taket, og hun stor kosa seg! Men så ville hun hoppe fra samme plass som de andre jentene, så da var det bare å ta henne med seg ned igjen :) Det ble så innmari kaldt, så turen ble ikke så lang, men veldig koselig!

Vi hadde lovet Nathalie at vi skulle dra å se på hestene, så etter vi hadde fått varmen i oss ble det bare å kle på ungene for så å kjøre ned til en vennine av søsteren min! Ungene gledet seg til å se på hestene, selv om noen var litt skeptisk til de, så gikk det veldig bra! Skjønner godt at de kan virke skumle, de er jo tross alt en kjempe iforhold til barna! Er ikke så alt for tøff i nærheten av hester selv! Men inni stallen fikk vi hilse på en kanin og et marsvin, Nathalie ble jo helt forelska! Koste, lekte å holdt dyra!

Vi har hatt en kjempe koselig tur, og Nathalie har kost seg masse sammen med de andre barna! Morro å se hvor stor hun er blitt, og hvordan hun leker sammen med andre! Det er bare 10 mnd i mellom henne og den mellomste jenta til søsteren min, så de to har virkelig kost seg ! De ble ikke enig om hva samboren til søsteren min het, for Nathalie mente han het onkel, mens hun andre mente han het jo pappa! Så de hadde sine diskusjoner der :)

3 kommentarer:

  1. Så kos med vinterferie, og besøke familien:) Så skjønn mariustunika, søte frøkna har fått:)
    Herlig bilder, er at dere har kost dere:)
    Ha en fiiin tirsdag:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder :) Ser dere har kosa dere ja :)
    Flott vinterferie !:)
    Nydelig tunika på vetla :):)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så godt å høre at dere hadde en finfin tur:) Fine bilder. Men må innrømme at det første som slo meg da jeg leste at Nathalie koste seg med marsvin, var hvordan det gikk med hamsteren din.haha..kommer aldri til å glemme det;) Men ja,dyrelivet er hellig for disse små <3 Gleder meg veldig til sommeren, da skal vi innom å se på masse spennende dyr:)

    Likte forresten veldig godt den tunikaen:)

    Svar: Hehe,ja det føltes litt rart. Men vet jo at det må til for å venne kroppen på det,og ikke svi alt flesket;)
    ÅÅåh,hadde helt glemt at dere skulle ut å reise da. Ååh,nå gleder jeg meg bare til fredag <3

    SvarSlett