onsdag 25. april 2012

Foreldregruppa - Barnehagen




Hver onsdag har vi barnegym for barna i barnehagen, dette er av eget initiativ fra foreldrene. Vi låner da gymsalen og har alt av aktiviteter vi kan komme på, så da er det ut med baller, matter og rockeringer. Det er veldig sosialt, og barna koser seg kjempe mye, pluss at vi foreldrene får trim for dagen :)

Jeg er den som startet dette,og har opprettet noe vi kaller foreldregruppa - barnehagen, med denne gruppa har jeg satt meg ned for å se på nye inne/ute leker og søkt noe vi har her som heter plussfondet om støtte til nye leker, dette ble opprettet i fjor da en snill utflytta sleneseværing ville gi oss som bor her 100 000 i året i 10 år får å øke bolyst og trivsel! Hurra sier vi !

Så nå har jeg søkt om 10 000 kr slik at vi kan få nye leker, disse lekene skal kun brukes gjennom foreldregruppa, og det er leker vi kan ha inne og ute, dere som har sett i en slik lekekatalog vet at det er ufattelig dyrt for slikt, 10 000 høres mye ut, men det er nokk ikke det i den sammenheng! Men vi vil kose oss masse med det nye om det skulle godkjennes ja, har snakket med milas, de som selger utstyret og de har sagt at vi skulle få varene fraktfritt, så det er vi veldig takknemlig for! :) Nå som det er vår ønsker vi å komme oss ut i stede for å være i gymsalen, så da er det ekstra kjekt med leker som er våre!

Idag var det bare å ta frem treningsboksa å drikkeflaske til snuppa, hun var klar som bare det! Davi var i Tromsø arvet hun en halv koffert med klær, og derblandt denne rosa joggeboksa, og Nathalie ville med en gang at den skulle være treningsboksa hennes! Så stolt som en hane gikk hun inn gymsalen med den nye joggeboksa og drikkeflaska i handa <3 Hærlig! 

Noen andre som er med på aktiviteter / idrett for barn? Jeg tar gjerne mot tips til hva man kan finne på :) Skal faktisk på barneidrettskurs (kanskje) nå i mai, håper jeg er en av de som får drar for dette brenner jeg får!

1 kommentar:

  1. Dere er så flinke;) her er det ikke noe slikt for barna før de fyller 4 år..

    SvarSlett