mandag 16. april 2012

Påsken 2012 - Tromsø

Vi bestemte oss ganske tidlig for at vi skulle bruke påskeferien vår til å reise opp til Tromsø for å besøke storebroen min med familie, de fikk seg en gutt nr to i høst som vi ikke hadde fått hilst på, så vi gledet oss kjempe mye!

Reisen er lang, så vi reiste her fra fredag den 30 mars, og sov over til svigermor! Så fikk vi hilst på henne, og Nathalie storkoste seg! Vi bestemte oss for å begynne å kjøre nordover allrede klokken 3 om natten, vi tenkte det måtte være perfekt fordi det var jo enda mange timer til Nathalie skulle våkne, så hun kunne sove over halvveis! Så feil kan man ta, Nathalie satt med store øyne å så ut av vindue og var helt gira fordi vi skulle begynne å reise til onkel, det tok over 1 time før hun sovnet!

Turen gikk ganske så greit, Nathalie fikk vondt i ryggen og vi måtte ha en del stopp,men det må man jo regne med når man kjører med barn i bilen! Vi har ganske bratte seter i bilen, så vi lurer på om stolen til Nathalie blir stående for bratt..


Broren min har en sønn som er ett år eldre en Nathalie, og en som er 7 mnd! Så da vi kom frem ble ungene kjempe glade, og lekte så godt sammen! Morro å se og høre! Men de rundt meg snakket i koder, og jeg skjønte fint lite av hva som ble sagt, etter en kort omvisning i huset kom da alle inn på rommet jeg satt og fortalte at vi jenter skulle dra på døgnvill! Først trodde jeg det var kødd ettersom billettene hadde vært utsolgt en stund, og vi egnetlig ikke ville ta oss råd til det allesammen! Men så hadde storebror og dama ordnet en billett til oss, så vi kastet på oss klær, sko og sminke og dro bortover for å se på Elton John! Det var en kjempe arti kveld, men ble tidlig kveld også da, jeg var ganske sliten av å reise.....

Det ble en del turer til byen på shopping, Nathalie koste seg på bytur! Hun og Jonas(som er eldste sønnen til broren min) hadde fått penger av mamma slik at de kunne dra å handle seg påskegodteri! Jonas viste jo om en godteri butikk og ville så gjærne vise oss, så vi pakket ungene i bilen å la turen til byen! Ettersom nesten alle bildene vi tok er av begge barna så legges de ikke ut, så da får dere se snuppa vår som koser seg da... På bilde helt til høyre sitter Nathalie og Jonas (som er klipt bort) utenfor en butikk og venter på meg, K var jo selvsagt med dem, men var bare så gøy da jeg kom ut av butikken å så disse to små som satt å ventet på meg, koste seg med godteriet de hadde handlet for pengene sine:)


Vi hadde kjempe fint vær mens vi var der, og dermed ble det en del turer ut for å ake,grille og bare kose oss! Vi er jo ikke akkurat så vant med så mye snø, så det var kjempe morro å kunne kose seg med aking der! Nathalie er ikke så alt for glad i snøen, og synes ikke noe om å må gå særlig lenge i den, så det ble mye "mamma, kan du bær meg" og "eg kan ikke gå" !
Innekos ble det også en del av, nye puzzlespill er alltid morro, og værtfall når det er toystory! "mamma, see buzz"! Vi var også en dag i lekeland, og der koste både store å små seg. Kjempe arti å se Nathalie klatre, skli og bare kose seg der!

Ettersom de fleste bildene vi har tatt er av flere barn så legge jeg de ikke ut! Så da blir det heller ikke så alt for mange bilde fra turen! Men vi hadde en kjempe fin tur, og alle koste seg! Vi var der nesten en uke, og tiden gikk så alt for fort! Nå håper vi at tiden går fort slik at vi kan se dem igjen til våren/sommeren! Koste meg med tantebarna, og fikk masse "baby"kos!

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en super påske:) Koselig å besøke familien, og sikkert kjempe stas for de 3 små å leke sammen:)
    Ha en super tirsdag:)

    SvarSlett
  2. Virker som dere bare har kost dere!:) Kjempe fine bilder, spesielt de av dere to sammen :D <3

    SvarSlett