tirsdag 19. juni 2012

Stolt jente!

Vi har hatt en fantastisk fin helg her i nord, ikke ofte vi har sol å det er vindstille samtidig, men i helgen slo det virkelig til! Det passet helt perfekt ettersom jeg hadde frihelg og vi hadde besøk av svigermor (besta som Nathalie kaller henne)

Rett nedenfor huset vårt har vi sjøen, og der ligger båthavna og vi har en liten plass vi eier selv, der er vi ofte å griller, leter krabber, skjell og bare koser oss! Så vi tok med mat, bøtte, spade og håven før vi koste oss der i noen timer! Nathalie storkoser seg når hun får leke ved sjøen, lete krabber og hun fant to stk denne gangen! Hun måtte ha de i en bøtte, og vise mor og far når hun kom hjem igjen!



Det er veldig sjeldent fint være når vi har besøk, og ettersom det var det denne gangen måtte vi jo vise svigermor litt mer av den fine plassen vår! Ettersom Nathalie elsker å kjøre båt, ble pappa med for å vise frem plassene rundt øya vi bor på! Nathalie snakker alltid om far og båten, når hun skal være med far å kjøre båt, når de ha vært og spør hver eneste dag om båten! Så jenta storkoste seg da vi endelig kom oss avgårde!

Da vi kom frem ble hun kjempe glad for å se en strand og ropte " eg må bad" først vasset hun bare, men plutselig sto hun uten klær og badet! Gærne jente, jeg vasset litt og syntes det var innmari kaldt! brr... Må nokk bli litt flere sommerdager før jeg kan bade. Jeg har veddet med K denne sommeren, for jeg har ikke sett han bade i havet, og vi har vært sammen i 5,5 år! Så han har sagt at han skal bade før meg i år, så jeg er spent!


På lørdagskvelden inviterte vi mamma, pappa og tante på reker! Gjett hvem som er mine foreldre da?!:) Vi koste oss i allefall med god mat og god drikke, eneste som var irriterende var at akkurat da vi skulle til å spise dukket det opp mygg, jeg er allergisk mot stikk så jeg måtte jo inn å hente vinterjakke og tjukkbokse! 


Så må jeg skryte av Nathalie som har blitt så fantastisk flink til å gå på potte/do! Hun var på god vei rett før toårsdagen sin til å slutte med bleien, hun syntes det var ekkelt med bleier og var flink til å gå på do! Men så begynte hun å plages med magen, og har siden da ikke vært noe særlig glad i do/potta ! Men nå har hun sin tredje dag uten bleie, og null uhell! Vi har skaffet oss en pottebok der vi kan klistre fine klistremærker i for hver gang hun har vært på potta, og hun synes det er morro! Når hun har vært på potta fem ganger fikk hun ekstra fine klistermerker, de har hun klistret på den doringen dere ser helt til venstre.. Nå håper vi at det forsetter slik og at hun er bleiefri til høsten ! :)

Hun sa i gårkveld da vi skulle legge henne " mamma, eg e så stolt" 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar