tirsdag 15. mai 2012

Litt for mange tenner på vesla !



Barnehagen der Nathalie går hadde invitert en tannlege på besøk idag, slik at de som fyller 3 år iår og helt til de som skal starte på skolen til høsten! Vi har vært veldig spente på dette - en av grunne er fordi Nathalie har brukt astmamedisin - men også fordi hun har en tann som står skikkelig skjevet, det ser ikke noe behagelig ut nei...

Veska begynte å få tenner ganske så tidlig, og da spratt de opp en etter en! I hennes babybok, er det bilde av tannoppsette og vi startet å skrive ned datoen for hver tann som kom opp, dette gikk fint i begynnelsen, men etterhvert fikk jeg det ikke til å stemme.... Det ble bare rot til slutt, og jeg skjønte ingenting fordi jeg hadde fått to tenner for mye på arket, og jeg ble helt for virret - men jeg hadde jo fulgt etter for hver tann hun fikk, så jeg spurte folk med barn på samme alder og de hadde rundt det antall tenner som var normalt, altså ti oppe og ti nede! Men jeg hadde nokk bare telt for mye, så jeg tenkte ikke mer over det.... 

Idag da tannlegen sjekket munnen til snuppa, ble hun skikkelig overrasket! Nathalie har 12 tenner nede, altså to tenner for mye og 10 tenner oppe! Så DER fikk jeg bekreftet det at jeg er ikke blitt helt gal enda! Hehe... Så hun har altså to tenner fremme som er for mye, normalt har vi fire, men hun har seks - så det er jo ikke rart at den ene tannen står helt skjevt, er jo ikke plass i den lille munnen hennes...

Tannlegen mente at vi ikke skulle gjøre noe med det nå, men vært obs på det når hun får de neste tennen! Så må man trekke de om det skulle komme ekstra tenner! :)

Flere som har fått flere tenner en normalt - eller for lite?


1 kommentar:

  1. Så søt hun er :) Stas med tannlege besøk:) Aleksander hadde en tann for mye, eller det var to tenner som hadde vokst sammen til en, så han hadde jo bare de han skulle ha, med unntak av den sammenvokste.. Han har mistet og fått nye tenner, og nå har han akkurat de han skal ha..
    Håper hun får akkurat de hun skal ha,når nye tenner kommer,så hun slipper å trekke de.. Men godt at hun ikke har noe vondt, og at tennene ellers så bra ut:)

    Håper dere har en fin onsdag:)
    Klem

    SvarSlett