onsdag 9. mai 2012

Mannfolk vs Dovendyr !

Noen som har prøvd å sammenligne mannfolk og dovendyr? Jeg søkte på mannfolk på google og dette er da det som kommer opp - Ikke ulikt det som kommer opp om dovendyr - nå skal man jo ikke feie alle under samme kam - men merkelig nokk så har de fleste damer jeg har pratet med ment at mannfolke de har er en smule lik dovendyret.... 

Mannfolk. Lever store deler av livet i senga. Mannfolk finnes i store deler av verden. Levealderen i fangenskap er opptil 70 år, sammenlignet med rundt 40-60 år vill tilstand.
Beskrivelse
Mannfolk blir normalt mellom 170 og 190 cm høy og veier mellom 60 og 100 kilo.Føttene ser ut som kroker og forlemmene er betydelig lengre enn baklemmene. På forlemmene er det to eller tre fingre, på baklemmene alltid tre tær. Kloleddet kan slås inn mot hånd- eller fotflaten.
Magesekken er delt i fire, og en full mage er faktisk en tredjedel av vekten til mannfolket. Det kan ta en måned før maten er ute av kroppen.
Mannfolk har en pels som vokser fra magen mot ryggen noe som gjør at vannet renner lettere av kroppen. Et mannfolk kan føle mye kløe og smerte.

Atferd
Mannfolk er et sengedyr som kryper langsomt frem langs siden av sengen. hengende etter klørne og beveger seg bare med store problemer på bakken. Det var tidligere antatt at mannfolk sover 15-20 timer i døgnet, og er våkne om natta for å spise. 

Forplantning
Mannfolk har ikke en spesiell paringstid, men parer seg året rundt.
________________________________


 Her i huset skal K opp først av oss og dermed tar han med Nathalie i barnehagen - Jeg tar kveldstellet og gjør klart sekken om kvelden.. Så da har jo han på vekkerklokken halv sju slik at han skal komme seg opp - jeg skal si at det er veldig sjelden han er oppe før sju! Men igår planla vi å stå opp sammen slik at vi kunne kose oss litt ekstra sammen, med kaffe og frokost!...



Nathalie kommer tusslende inn, det gjør hun jo hver dag (om ikke vi må vekke henne da) så åpner jeg øynen, ser på klokka over senga og brøler " K HAR DU SLÅTT AV KLOKKEN I SØVNE IGJEN??  han mumler " ehh nei aldri" .... Joo faktisk for klokka har kvart over sju og vi har forsovet oss - den følelsen er den værst! Stress om morgenen er tortur.... 


Da vi skulle i selskap forrige helg hadde jeg kjøpt gave, pakket den inn og lagt den klar i en pose, så jeg spør K om han kan ta den med i bilen, "Jaada ikke noe problem" - Da vi kommer frem ser jeg at gaven er jo ikke i bilen og spørr derfor hvor han satte den og da klarer han å si " Gave? åfaen den ja - hmm husker ikke jeg" .... Joda den sto hjemme i gangen, og det var lite flaut å gå inn til bursdagsbarnet uten gave - du ser den skuffelsen hos barnet og bare venter på nå karateslag elrns ..... 







1 kommentar:

  1. Hehe.. herlig sammenligning:)
    Og nydelig skilt:)
    Uff, kjedelig å glemme gaven hjemme.. det har min mann klart en gang også..sukk...

    SvarSlett